2015. augusztus 18., kedd

Tabulé

  Halihó! Na, mit szóltok? Majdnem 1 év kihagyás. Talán a következő bejegyzésre is ennyit kell majd várni... :D  Remélem nem.
  Köszi Mindenkinek, aki ez idő alatt is kattintott, keresett, meg szóban is kíváncsiskodtatok. (Utóbbiaknak külön puszi!)  A FB-os adminisztrátor piszkált több alkalommal is, hogy legyen má' valamiiiiii!!!!!! Ezért is jön most egy olyan reci, amit főleg Ő, vagyis a tesóm készített. Én csak fűszereztem, sóztam, egyebek. Szóval a lelkét adtam meg a cuccnak... Hiába, no! :D
  Figyelem, nem autentikus recept, saját ízesítéssel!


Tabulé (tabbouleh)

1 bögre instant kuszkusz (vagy bulgur)
1 bögre forralt víz
kis csokor menta (én egy jó nagy csokorral beleraktam volna...)
2 csokor petrezselyemzöld  (vagy amit a akartok, ez eredetileg petrezselyemsaláta ugyebár)
2 közepes lilahagyma
5-6 közepes paradicsom
3 evőkanál olívaolaj
2 citrom leve (vagy 3 lime-é)
őrölt feketebors
őrölt római  kömény
őrölt koriandermag


 A kuszkuszt nyakon öntjük a forró vízzel, lefedjük. Közben felaprítjuk a zöldeket, felkockázzuk a lilahagymát, majd a duzzadt kuszkuszra dobunk mindent. Jöhet a feldarabolt paradicsom, az olívaolaj, a citrom leve (tenyér felett belenyomva, felfogva a magokat, ahogy a nagyon csinálják...), végül  fűszerezünk és sózunk. Kóstolunk, ha szükséges, javítunk a fűszerezésen, majd hűtőbe nyomjuk min. 1 órára, hogy az ízek összeérjenek. Egyszerű, hűsítő saláta, jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése