2015. augusztus 22., szombat

Kávétorta II.

  Anyum régi "szocis" könyvében vannak így jegyezve a receptek, Húsvéti torta I., II. , Kakaótorta XX.,... Ez pedig kb.1 év eltelte után a Bejegyzés III. (Meg ne merje kérdezni senki, mi a jó francot csináltam ez idő alatt! :) Annyit elárulok, a konyhába csak muszájból mentem be. )
   Pár nap alatt három bejegyzés. Mi ez itt? Annyi csak kedveskéim, hogy gyermekem abszolválja idei nyaralásait (1-2 éjszakás ottalvások a mamánál - akkor is egybeírom! -, kis szünetekkel tarkítva). Meg aztán, be kell, hogy valljam, egészen rákaptam az ízére. Jóvanna, élvezem. Valamiért nekiálltam anno... Szóval kutakodtam régebbi fotók után, néhányat már posztoltam is FB-n. Aztán, rátaláltam-e vajon másra? Naná! Mindösszesen két tortára... :D  A receptek egyszerűsége és nagyszerűsége garantált - amolyan renjásan. (Az arcomból se vettem vissza 1 év alatt. Sőt! :D )
  Emlékeztek? A szexi torta (gy.k.:KATT!). Tavaly szeptemberben (!)  kiviteleztem az eredeti elgondolást. Nem sikerült a kedvenc cukrászdai kávés sütimet reprodukálni, de nem volt rossz így sem. Mindenesetre pofonegyszerű!
  A piskóta meg a tejszínhabos réteg kb. ugyanaz, mint a fenti linken, a mogyorót hagytam csak ki.



Kávétorta II.

Piskóta és hab tehát  ITT

Egyéb hozzávalók:

1 nagy marék szemes kávé, pörkölve
15-20 dkg  tejcsokoládé + némi étolaj (nagyon ritkán használok nem hidegen sajtolt olajat, de erre csak azt, nem szeretném, ha intenzív olíva- vagy napraforgóolaj íz köszönne vissza a csokiban)

   A piskótát és a kávéhabot a link alapján készítjük el. Majd szépen összerakjuk az egészet. A habot a tortalapra kanalazzuk, gyönyörűen eligazgatjuk (tortakésem nincs, a legnagyobb késsel szoktam résegíteni).   
   A kávészemekből néhányat hagyunk a díszítéshez, a maradékot konyharuhában klopfolóval vagy kávédarálóban durvára törjük. Megszórjuk vele a habot.
   A csokoládét mikróban vagy vízgőz felett felolvasztjuk. Az olajjal hígítjuk (no meg "csillogósítjuk"). Kicsit visszahűtjük és jöhet a művelet, csoki csorog is meg nem is. :)  Mehet rá a maradék kávészem. Végül, nem teljesen hűlt állapotban "megvágjuk" a csokoládét, lehetőleg csak  a hab rétegig (ahogy elnézem, ez nekem sem jött össze). Sok sikert hozzá, menni fog! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése