2014. augusztus 30., szombat

Majdnem nyers szelet

  Sport szeletként tartják nyilván OTT, ahol találtam. No, az enyém ettől eléggé távol esett :D  Jó, jó, megváltoztattam ezt és amazt is, nem csoda.
   Ja, hogy miért nem cukros-tejes? Hogy én is nassoljak végre, lelkifurka meg következmények nélkül. Merthogy az életmódváltás tartós lesz. Igen, a makrobiotika (neeem, bizony nem a nyers koszt) azóta is tart, csak voltak erős kilengéseim, aztán bebizonyosodott, hogy jobban teszem, ha türtőztetem magamat. Bár a kakaó/csoki nem épp a megengedett kategória, néha kell kicsit emígy is lelket simogatni. Vagy pont a léleksimi hiányzik? :)  Remélem jó úton vagyok. Mindenesetre nagyon szeretném.



 Majdnem nyers szelet

15 dkg aszalt szilva
10 dkg mazsola
1 nagyobb banán fele
7-8 dkg kókuszreszelék
2-3 evőkanál kakaópor
1 evőkanál rum
5 dkg étcsokoládé
1 evőkanál vaj/kókuszzsír


  Az aszalt gyümölcsökre annyi vizet öntöttem, hogy ellepje azokat. Fél órát hagytam őket puhulni, majd a vizet leöntöttem. A banánt a megpuhult szilvához meg mazsolához adtam, s merülő mixerrel estem nekik, péppé zúzva mindent. Megkapták a rumot, a kókuszreszelék és a kakaó egy részét, majd alaposan összekevertem a masszát. Ha túl hígnak bizonyul, teszünk még hozzá a kókuszreszelékből és a kakaóból is (gondolom a rum miatt kívánt az enyém több száraz hozzávalót). Az egyveleget sütőpapírral bélelt kisebb szögletes tálkába nyomkodtam, leöntöttem a vajjal felolvasztott étcsokoládéval és irány a hűtőszekrény! Kell neki néhány óra, de egy éjszaka után jobban összeérnek az ízek, a kókusz jobban felszívja a nedvességet. A sütőpapírral együtt vesszük ki a tálkából. Forró vízbe mártott, letörölt késsel kockákra vágjuk.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése