2014. február 18., kedd

Pörkölt csicseriborsóból

    No, megint egy kedvenc blogos. Múzsa híján most végigsütöm és főzöm mindegyiket. Fenét! Igazából humuszba ment volna a lelkem, de mindenféle okok miatt most így végezte a csicseriborsó. Chili és Vaníliától, aki valószínűleg az fb-n tette anno közzé a receptet, mert nem találtam meg (csak a fejemben őrzöm azóta, annyira egyszerű). A következő bejegyzés pedig nagyon őszintén arról, mire föl az efféle étkek. Aki kíváncsi, legyen résen!




Pörkölt csicseriborsóból

1,5 bögre csicseriborsó már megfőzve (Nekem előző nap főtt a betervezett humuszhoz, ti áztassatok be úgy 2,5 decinyi bögrébe szárazat egy éjszakára, másnap pedig kb.fél óra alatt főzzétek meg.)
1 kisebb vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 teáskanál pirospaprika
3-4 tekerés őrölt feketebors
fél teáskanál őrölt kömény
3 csipet római kömény
1-2 evőkanál olívaolaj

opcionális: őrölt koriander (most kihagytam, mivel előtte két napig korianderes vöröslencse krémen éltem)

 
  A felaprított hagymát megpároltam az olajon. Rányomtam a fokhagymát, megfuttattam, majd beledobtam a pirospaprikát és a csicseriborsót, s rápírítottam egy keveset. Megszórtam a sóval, fűszerekkel, majd vízzel öntöttem fel. Annak mennyiségét mindenki maga dönti el, attól függően, hogy rövid vagy hosszú lével szereti. Pár percig rotyogtattam, s elzártam alatta a lángot. Villámkaja lenne, ha nem kéne főzni a borsót. Konzervvel is próbálkozhattok, de én mondom, jobb az általunk áztatott, főzött.

1 megjegyzés: