2014. február 8., szombat

Fekete-fehér trüffel


   Szülinapra. Nem sok meló, annál több kalóriabevitel. Bevallom, bűnöztem. Megint.
   Kicsit gugliztam. Millió találat, kevés szimpi. Egy bloggert nagyon szeretek, igényes, nagyon ügyes, kevésbé nyomulós, mint oly sokan. Amit nem szeretek. (A hivatkozás nélküli "lopásokon" meg lassan már csak röhögök.) Csokiországban társblogger a csaj. Innen kölcsönöztem a receptet. Pontosabban evőkanállal mértem ki a hozzávalókat, az arányokat nagyjából betartva. Átkreált, krémesebb, hígabb eredmény, fehér csokival és mogyoróval.



Fekete-fehér trüffel

A fehér csokis réteghez:

15 dkg fehér csokoládé
2 evőkanál vaj
3 evőkanál tejszín
1 mokkáskanál vaníliapor

Az étcsokoládés-mogyorós réteghez:

15 dkg étcsokoládé
2 evőkanál vaj
1 evőkanál rum
1 evőkanál tejszín
1 evőkanál méz
2 evőkanál pirított, őrölt törökmogyoró (lieskové orechy)

   A csokoládékat külön tálkában vízgőz felett felolvasztom, majd belekeverem a további hozzávalót is. Egy bonbon-formába és egy 10x20 cm-es alacsony falú, folpackal bélelt kerámiatálba öntöttem a krémeket. Először a fehéret, amit rögtön kitettem a teraszra dermedni. 5-10 percbe telt mindössze. Be is hoztam rögtön, s adagoltam fölé az étcsokis-mogyorós réteget is. Megint terasz. (Hűtőszekrény is megfelel a célnak.) Dermedés után a formából óvatosan kinyomkodtam a "bonbonokat"(mert ugye nem az, csak külsőleg), a tálkából kiborítva pedig lehúztam róla a folpackot és éles késsel ügyesen felszeleteltem. Tipikusan "továbbtartottleírnimintelkészíteni".



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése