2014. február 17., hétfő

Brownie, már megint

  Orsi blogja jó ideje a könyvjelzőim közt díszeleg. Sajnos nem sokat posztol, de annál nagyobbakat alkot. A múlt héten követte el ezt a brownie-t. Jobbnak láttam minél gyorsabban megsütni, máskülönben nem szabadultam volna a gondolatától. Valóban ilyen fekete lett.




Kakaós brownie

10 dkg vaj
10 dkg cukor
15 dkg méz
vagy 25 dkg cukor, a mézet elhagyva
8 dkg kakaópor (no, ettől függ majd a szín, nekem most nagyon sötét kakaóm volt)
0,5 dl víz
2 tojás
5 dkg liszt
1 csipet só

   A vajat vízgőz felett felolvasztjuk, majd hozzáadjuk a cukrot, mézet, kakaóport és a vizet. A cukor felolvadásáig keverjük. Hűlni hagyjuk. Ezután jöhetnek a tojások és a sóval elkevert liszt. Alaposan vegyítjük. Sütőpapírral bélelt kisebb tepsibe öntjük. 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc! Az én 15x25 cm-es tepsim bizony nagynak bizonyult, már 15 perc sütés után sem "remegett" a tészta. Ennél kisebb alkalmatosságot válasszatok és sűrűn ellenőrizzétek, megsült-e már a teteje, de még remeg a közepe.
  A családnak ízlett, zuram szerint a reform brownie jobb volt. Én csak kóstoltam, nem igaz. Egy picit. Legközelebb más kakaóval készítem, kisebb tepsiben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése