2014. február 28., péntek

Narancstorta

              Villám torta, villám módra, villámgyorsan elfogyasztva. Gluténmentes.




Narancstorta

A tésztához:

4 nagyobb tojás
12 dkg cukor
12 dkg darált mandula
2 evőkanál olaj
opcionális: 1 narancs reszelt héja

A krémhez:

2 dl tejszín
1 csomag habfix
25 dkg mascarpone
2-3 evőkanál cukor
1 narancs reszelt héja
1-2 narancs felkockázott húsa

a díszítéshez narancshéj

  A tésztához az egész tojásokat és a cukrot néhány perc alatt habosra vertem. (Hű maradok az eredeti recepthez.) Óvatosan beleforgattam a mandulát (no, meg a narancshájat, ha használunk), majd az olajat is hozzácsorgattam. 25 cm átmérőjű forma aljába sütőpapírt vágtam, bele a tészta, s 180 fokra előmelegített sütőben megsütöttem (max. 15 perc volt!).
   A krémhez a tejszínt a habfixszel  keményre vertem (a habfix kihagyható, de akkor zselatint vagy az instant változatát kell segítségül hívnunk), hozzáadtam a mascarponet, a cukrot és a narancshéjat is. Mindezt vegyítve a hűtőbe toltam dermedésre. Ha ezt kipipáltuk, felkockázunk 1-2 narancsot, elrendezzük azt a tésztán, s rákenjük  a krémet. Egy narancsot óvatosan meghámozunk, hogy a héj ne sérüljön. Dekorálunk. Ennyi.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése