2013. december 29., vasárnap

Londoni szelet (reform változat)

   Egyenesen Londonból. El ne higgyétek! Fogalmam sincs, miért az elnevezés, tiszta zserbó külcsín. Talán, hogy terelje erről a figyelmet. Anyósomtól kértem a receptet, az övé nagyon finom volt. Még aznap nekiveselkedtem és megsütöttem a világ legpotyogósabb sütijét a világ legrondább csokibevonatával! Fogjam a nyuszira? Inkább a torokgyuszira... Az anyukáját nékije!


Londoni szelet

A tésztához:

18 dkg zabliszt (vagy s.k. készített finomra őrölt zabpehely)
7 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (vagy eme lisztek helyett 25 dkg búzaliszt)
fél csomag sütőpor
14 dkg vaj
5 dkg  nádcukor
4 nagy tojás sárgája
1 citrom reszelt héja
kevés víz (kb. 1 evőkanál)

A "töltelékhez":

3-4 evőkanál baracklekvár (szerintem bármilyen gyümölcslekvárral helyettesíthető)
4 tojásfehérje
10 dkg nádcukor
9 dkg xilit (vagy 19 dkg "fehér" kristálycukor)
19 dkg őrölt mandula, héjastul (eredeti recept diót ír, talán mogyoróval is lehet próbálkozni)

Tetejére:

15 dkg ét-vagy tejcsokoládé
pici étolaj

   A tésztához először a vajat kevertem picit a cukorral, majd a tojások sárgájával. Nem kell teljesen kikeverni, elég mindegyiknél pár percig jártani a mixert. Hozzáadtam a sütőporral és citromhéjjal elkevert liszteket is. Ekkor lehet kézzel folytatni  a műveletet. A fenti lisztek igényeltek volna némi vizet, bár én kihagytam, legközelebb biztosan teszek hozzá. A tésztát sütőpapírral bélelt, kb. 25x30 cm-es tepsibe nyomogattam (nem sodortam). Megkentem lekvárral.
   Keményre vertem a tojások habját, majd gyengéden beleforgattam a cukrot és a mandulát is. A lekváros rétegre borítottam, szépen elsimítottam. 180 fokra előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem.
  A csokinál újabb hibát követtem el. (Nem a másodikat az advent alatt, de a huszadikon is túl voltam már...az idei formám...) Tejcsokoládét és étcsokoládét kevertem össze. Az egyik matt sz@r, másik fényes felületű. Kihoztam belőle a nálunk oly népszerű főzőcsokoládé ízét.............Levédetem, olyan borzalmas lett. Ráadásul a visszahűtést is hanyagoltam, eredmény váááá!!!!! Szóval ezt ne csináljátok. Gyönyörű bevonatot a sütikre, hajrá!
  Idén még tervben van egy csomó minden, van rá két napom, és ugyanennyi családtag itthon betegen. Lesz abból a tervből valami? Naná!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése