2013. szeptember 5., csütörtök

Patisszonkrémleves

   Először is, az MTA azt javasolta, hogy a szóban forgó étel nevét egybeírjam. Simán kötőjelet kapott volna általam! Ennyit a nyelvtanról. A tököt anyukám lopta ki tesóm "batyujából", mondván van neki elég. Pihent vagy 2 hetet a hűtőben. Csallóközben nagyon menő ezt rántani. Tudtam, hogy jobb sorsra érdemes. A férj talán remélte, ebből sem készül semmi. Legfeljebb a rántott verziót üdvözölte volna. Nagy pech. :)


Patisszonkrémleves

kb. 1kg-os patisszon
1 nagy vagy 2 kisebb burgonya
1 kisebb vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olívaolaj
200 ml tejszín
1-2 ág kakukkfű
frissen őrölt fekete bors 
bio leveskocka (bezony ám!) vagy 0,5 ml húsleves

opcionális: frissen őrölt szerecsendió

   A hagymát felaprítottam, az olajon megpároltam. Hozzáadtam az apróra darabolt fokhagymát, megfuttattam, majd rádobtam a a meghámozott, kockákra darabolt tököt is. Fedő alatt pároltam kicsit, gyakran keverve rajta. Jöhetett bele a hámozott, kockákra vágott krumpli is. Vízzel felengedtem, beledobtam az ízesítőket, fűszereket. A kakukkfű a kulcs, ki ne hagyjuk! Addig főztem, míg a krumpli is megpuhult. A kakukkfüvet kiszedtem belőle, s botmixerrel krémesre varázsoltam. Beleöntöttem a tejszínt, kettőt-hármat rottyant, majd elzártam a lángot. Krutonnal a legfinomabb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése