2013. szeptember 23., hétfő

Háromgyümölcsös Tatin-torta mézzel

   Jó rég ígértem, hogy lesz recept Susan Loomis könyvéből. No, újat biz' nem hoztam, pedig a boros csirkéjét már számtalanszor megsütöttem. Amint erről normális fotó készül, jön a róla készült bejegyzés is. Van viszont egy régi, közkedvelt pite, amihez hasonló már szerepelt itt a blogon. Kicsit turbósítva készítettem el, egyenesen a Ház a Tatin-utcán c. könyvből. Rengeteg fordított tortarecept kering a világhálón, nem tudom, az eredeti-e Loomis-é. Hogy finom, az biztos!


 Háromgyümölcsös Tatin-torta mézzel

3 körte
3 közepes alma
2-3 őszibarack  (a könyv hagyományosan csak almával írja)
10 dkg méz
10 dkg nádcukor  (S.Loomis 30 dkg cukrot ír a méz és a nádcukor helyett, ennyi nem kell szerintem)
15 dkg vaj
1 mokkáskanál vaníliapor

A tésztához: 

10 dkg finomliszt
5 dkg féldarás liszt
5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt 
csipet só
10 dkg hideg vaj
6 evőkanál hideg víz   

   A tésztához a vízen kívül mindent jól összegyúrok. Ekkor jön hozzá a víz, gyorsan egybegyúrom, s letakarva kis időre a hűtőbe teszem. A gyümölcsöket meghámozom. A mézet a cukorral és a vaníliaporral összekeverem, s egy 26 centis piteformába terítem szét. Rádobom a felkockázott vajat is. A gyümölcsöket szépen elrendezve teszem a mézre és a vajra, vegyesen egymás mellé/fölé, ahogy tetszik. Ha már nem férnek el félbevágva, a hézagokba rakosgatom a maradékot. 200 fokos sütőbe tolom egyenesen az aljára, hogy a méz és a cukor karamellizálódjon, s a gyümölcsök megpárolódjanak. Ez nagyjából 20-25 percet vesz igénybe. Ezalatt kinyújtom a tésztát, kicsit nagyobb átmérőjűre, mint a forma. Óvatosan a gyümölcsökre helyezem, a lelógó részeket pedig "betűröm" az oldalába,  a gyümölcs mellé. Vigyázat, forró! Égési sérüléseket is szerezhetünk akár. 20-25 perc alatt sül készre. Ekkor kiveszem, egy nagy tálat borítok a forma tetejére, s hirtelen mozdulattal megfordítom. Kész!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése