2013. május 31., péntek

Mascarpone karamellel

  Improvizált krémváltozat, egy félresikerült születésnapi torta helyett. Mert olyan is kerül ki néha a kezeim közül, rosszabb napjaimon. Szóval naponta, mondanák sokan. Én meg adnék nekik, de nem nasit!



Mascarpone karamellel

35 dkg mascarpone
200 ml tejszín
cukor ízlés szerint
vaníliás cukor vagy vaníliarúd kikapart belseje
8 darab vajas keksz (vagy babapiskóta, speculoos, báááármi)
2 kis marék pirított, durvára tört törökmogyoró

A karamellréteghez:

15 dkg kristálycukor
15 dkg mascarpone
3 evőkanál víz

   Először a karamellréteget készítettem el. A cukrot kisebb lábosba szórtam, hozzáadtam a vizet, s közepes lángon karamellizáltam. Beletelik kis időbe, mire ez megtörténik... (Nem kell sötét, csúnya karamell, keserű lesz az!) Ha ezt kivártuk, mehet bele a mascarpone. Ha egyenesen  a hűtőszekrényből jön, megtörténik, hogy a karamell picit megszilárdul. Sebaj, újabb várakozás következik, felolvasztjuk a kemény darabkákat. Jártam már úgy, hogy nem olvadt fel az egész, ráadásul türelmetlen is voltam. Ilyenkor a szilárd darabokat egyszerűen kiszedtem belőle. A lábost félretesszük hűlni.
   A krémhez a tejszínt a a mixer legnagyobb fokozatán habbá vertem, majd beleszórtam a a cukrot, a vaníliát, s hozzákanalaztam a mascarpone-t. Kis fokozaton kevertem még rajta picit, majd kóstoltam, hátha kell bele plusz cukor.
  Jöhet a rétegezés. Jómagam 6 felé osztottam a fentieket, így nagyon mini adagok lettek csak, tehát 4 pohárba adagoljunk, szerintem. Mindegyik aljára törtem egy darab kekszet. Erre jön a krém, majd a kihűlt karamell, amire mogyorót szórtam. Ezt krémmel takartam be, amire újabb kekszet törtem. Ha a mogyorót a tetejére hintjük, mutatósabb, kanalazván viszont sokkal finomabb, mikor a mogyoró a karamellel találkozik. (Ez persze csak visszafogott majszolgatókra érvényes, a "gyorsan bele a közepibe" alanyoknak teljesen mindegy, hol milyen réteg lapul. :D )
  Mivel egész jól sikerült a desszert, tortakrémet is kifejlesztettem belőle. No, az még jobb lett, állítólag.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése