2013. május 15., szerda

Lepénykenyér Limara-tól

 Második kedvencem a blogjáról (a piskótája után). A naan és a lángos keresztezése, szerintem. Nem joghurtos, mint a naan kenyér, s nem is oly zsíros, mint jó magyar lángosunk. Pikkpakk kész, semmi macera.


Serpenyős lepénykenyér

40 dkg fehér tönkölyliszt
10 dkg teljesőrlésű tönkölyliszt
(vagy 50 dkg búzaliszt a fentiek helyett)
1 tasak porélesztő (Dr. Oetker)
1,5 dl langyos tej
1,5 dl langyos víz
3 evőkanál olívaolaj
1,5 teáskanál só

  Egy nagy kelesztőtálba raktam minden hozzávalót, s fényesre-hólyagosra dagasztottam. Aztán kimentem egyetlen gyermekemmel az udvarra. Kelt egy órát, másfelet is, nem túl meleg helyen. (Jelentem, fél óra is elég neki.) Lisztezett felületre borítottam, 8 darabra osztottam. Gombócot formáztam belőlük, majd 5-10 percet pihentek. Egy serpenyőbe némi olívaolajat csepegtettem, s magas lángon alágyújtottam. Egy-egy gombócot lángos formára nyújtottam (ne leheletvékonyra!), pár percig sütöttem mindkét oldalát. Mindegyik darab után olajozzunk! Limara tejföllel keni, sajttal szórja a fordítás után, nagyon finom így is, már próbáltam. Fokhagymás-olajas kencével sem rossz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése