2013. május 6., hétfő

Túró Rúd

  Hogy ne lopjam a levédett nevet. Kénytelen voltam saját kezűleg gyártani, mivel lánykám rákapott az eredetire, én pedig rosszul vagyok, mikor bizonytalan eredetű étekkel tömi magát. A pöttyöst imádom jómagam is, egy 33 hósnak viszont nem illik napi szinten ilyet adni. Saját vélemény. Az eredeti összetevőkből indultam ki, csak elhagytam a rémisztően hangzó hozzávalókat. Végeredményként nem sok rudibavaló maradt...



Túró Rúd

25 dkg túró (lehetőleg házi)
kb. 5 dkg vaj
3-4 evőkanál xilit (eritritollal is meg lehet próbálni)
1 nagy, alaposan megsikált citrom reszelt héja
10-15 dkg magas kakaótartalmú étcsokoládé vagy jó minőségű tejcsokoládé
pár csepp étolaj

  A túrót, vajat, cukrot és a citromhéjat az aprítógépbe dobtam. A legnagyobb fokozatra kapcsolva dolgoztattam a gépet addig, míg teljesen egyneművé nem vált a massza. Folpack segtségével rudakat formáztam belőle, szám szerint 8-at. Az elkészítés menetét nagyjából innen lestem el. A rudakat teljes dermedésig a fagyóba tettem. Rétegnyi csokialapra kerültek ezután. A felolvasztott, olajjal elkevert csokoládéba mártogattam őket. A fagyos rúdtól a csoki rögtön dermedt, a vékony rétegnek búcsút inthettem. De finom volt ily töményen is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése