2012. november 4., vasárnap

Tejdesszert

Pontosabban tejkrém. Nem puding, nem panna cotta. TEJKRÉM. A szuflé gasztromagazin 2011-es téli számában találtam rá. Másodízben készítettem el, nem véletlenül. Nagyon finom, különleges desszert. Az igazat megvallva viszont szívat engem a cucc. 35 percig ajánlják főzni. Első alkalommal 50 percig jutottam kb., most pedig 1 órán túl is főztem, valahogy mégis hígabb lett. Talán a tejjel lesz gond. Vagy a mézzel...? Talány. Már arra is gondoltam, hogy valamit kifelejtettek a hozzávalók felsorolásánal. No, de a lényeg, az íze! Hihetetlenül édes és finom, a férjemnek is igencsak ízlik. Más tesztalany egyelőre még nem akadt. (Jelentkező?:))

Tejkrém csokoládéval

Hozzávalók 2 pici adaghoz:

1 liter tej (legalább 2,8 százalékos)
3 evőkanál méz
1 teáskanál sütőpor
5 dkg tejcsokoládé

Magas falú lábosba (fontos!) öntjük a tejet, s vegyítjük a mézzel és a sütőporral. Közepes lángos állandóan kevergetve főzzük, míg bírjuk. (Márpedig bírni kell, legalább 35 percig vagy még tovább. Igen, tovább, de ezt már tudjátok. ) Hamar odakap, résen kell lenni! (Látjátok a karamellizált darabkákat a fotókon?:) ) Kavarjuk, kavarjuk, kavarjuk, egyszer csak hopp, elkezd sűrűsödni. Nem örülünk, tovább kavargatjuk. Ha sikerül, még sűrűbb lesz, ha nem, az sem baj. A tűzről levéve a krém felét egy tálba öntjük, másik felében pedig olvadásig keverjük a tejcsokoládét. A kihűlt finomságot üvegpoharakba rétegezzük. Ajánlom másfeles adag elkészítését, a látható 2 szufléformába is ennyi ment (csordultig!).




4 megjegyzés:

  1. hát, én a fagyival jártam igy, hogy dupla ideig főztem, mint a blogger, akinél láttam a receptet... de az íze...isteni lett...

    VálaszTörlés
  2. és biztosan akadnak még hasonló példák másoknál is... én mindenesetre szóltam:))

    VálaszTörlés