2012. november 8., csütörtök

Krém avokádóból

Írhattam volna avokádókrémet is, tudom. Úgy viszont sok helyen megtaláljátok már:) A lényegen viszont nem változtat, ugyanaz az uncsi krém, mint máshol... Már akinek! Merthogy imádom!!! Mindig is tudtam, ha egyszer létrejön a blogom, erről mindenképpen írok majd. És nem menekültök, íme! :)  A lehető legegyszerűbben szeretem, nem paradicsommal, még tejföllel/joghurttal sem. Utóbbiak használatát egyenesen az avokádó megbecstelenítésének tartom! Lányom babaként rajongott érte, jelenleg válogatós korszakát éli, sajnos ezt is elutasítja. (Na jó, 1 teáskanállal betolt azért:)) Ó, még valami! Ha valakinek deja vu-je támad, jelentem, igen, a felvidéki nőcis magazinban már szerepelt, nem is annyira rég. (Nem, újságba még nem írok. Sajna.)


Krém avokádóból

Hozzávalók:

1 nagyobb vagy 2 kisebb, puha (érett) avokádó
2 evőkanál extra szűz olívaolaj
1 jó nagy gerezd fokhagyma
1 evőkanál citromlé (lime levével sokkal jobb!)
2 tekerésnyi frissen őrölt bors
só ízlés szerint

Az avókádót hosszanti irányban felvágjuk, csavarunk egyet rajta és már szét is jött. A magját kivesszük (csíráztatni is lehet, pl. így ), húsát kanállal kikaparjuk. Villával összetörjük, ízlés szerint pépesre vagy rusztikusabbra ( utóbbinak vagyok híve). Hozzákeverjük az olívaolajat, a fokhagymanyomón áttört fokhagymát, a citrom vagy lime levét, végül a borsot és a sót is. Vegyítjük mindezt, s kész is a finom "zöldségkrémünk" (igazából gyümölcs).
Tessék utánajárni, mi minden jót tartalmaz! Az izraeli  vegyszereken kívül, khm...
(A fotón egyik kedvenc színkombinációm.)

2 megjegyzés: