2012. október 30., kedd

Répakrém

Dolce Vita-nál olvastam a receptet. Egyszerűnek tűnt, gondoltam, egyszer biztosan kipróbálom. Én tutira szeretném, lánykám megenné, apa legfeljebb megint kimaradna a buliból.:) Így is történt. Nekem nagyon-nagyon ízlett, Hanna kóstolgatta, apa éppen csak a kisujját nyomta bele. A répa természetesen érezhető benne, hiába írta Dolce az ellenkezőjét. Jó-jó, az arányokon és a fűszerezésen változtattam, meglehet ezen is múlt a dolog. Na, de lássuk a medvét!


Répakrém

Hozzávalók:

30 dkg répa (már hámozva)
3 evőkanál natúr joghurt
3 evőkanál extra szűz olívaolaj
1 nagy gerezd fokhagyma
2 csipet római kömény
1 csipet őrölt koriandermag
1 csipet őrölt gyömbér
2-3 csipet frissen őrölt feketebors
1 evőkanál citromlé (lime levével  még jobb lehet)

A répát negyedeltem (gy.k.:a felének a fele), meglocsoltam 1 evőkanál olajjal, azt eloszlattam rajta, hogy mindenhova kerüljön és repült a sütőbe. 200 Celsius fokon sütöttem talán 50 percet is. (A piruló répa illata hmmm, isteni!) Mikor kész lett, a többi hozzávalóval együtt simára mixeltem egy magasabb edényben.
A fenti arányokat igazából közben kísérleteztem ki, folyamatosan kóstolgatva a pasztát. Bár teljesen más ízvilág, hagyományos köménnyel is működhet. (A hamis vöröslencse-levesnél is így csalok, hogy a férjem megegye.) Bátran kísérletezzetek! Kakukkfűvel, balzsamecettel sem lehet rossz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése