2012. október 10., szerda

A citromos

Tudom, tudom. Várnak páran erre a bejegyzésre. Nem voltam biztos abban, hogy felkerül. Több okból is. Nem volt egyértelmű a mű fogadtatása. Túl citromos. Hm. Hm? Kicsit csúnya(ez tőlem ered). Semmi különös. De aztán jöttek a bókok is. A k...a finom meg az igen jó ez a süti! Még pletyiztek is róla:D Gondoltam, jóvanna, megírom. Kerestem a fotókat. Anyám borogass!!!!! Szerkesztésre sem méltóak, annyira nem sikerültek. Elnézést is kérek a megbotránkoztatásért. Azért jobb, ha vizuálisan is szemléltetve van, nemde? Vágjunk is bele!
Vendégségbe ígértem süteményt(nem kérték,magamtól). Tudtam, hogy a 'csupacsoki' most nem játszhat. Azt is tudtam, hogy isteni karamelles fánkok meg fincsi kávékrémes szeletek is jelenésüket teszik ugyanott. Mondom, valami gyümölcsös kéne ide. Ihletésül mindig előszedem a Szakácsok könyvét, most is így volt. Aztán le sem tettem, meglett az alany.  Na, de hogy! Pierre Hermé citromtortájával már szemeztem vagy 3 éve, a sok citrom-kevés tészta kombó viszont nem teszett. Egyszerű piskótát gondoltam a krém alá, csak nem ront rajta. Mit mondjak , a citromkavalkádot semmi nem nyomta volna el:D  Lássuk az eredményt:

Citromkrémes piskóta

A vizes piskótához(közepes tepsihez):

5 tojás
15 dkg finomliszt
15 dkg cukor
1 teáskanál sütőpor
pici só
5 evőkanál víz

A citromkrémhez (kis módosítással Hermé receptje alapján):

3 citrom
24 dkg porcukor
4 tojás
160 ml citromlé
30 dkg vaj
a díszítéshez 10 dkg fehér csokoládé

A tojásfehérjéket elválasztjuk a sárgájuktól. A fehérjékhez jöhet a pici só, majd jó kemény habot verünk. Hozzáadjuk a porcukrot, s tovább verjük. Ha már jó kemény,  a sárgákat egyenként belekeverjük, majd mehet a sütőporral elkevert liszt, igencsak apránként, végül a víz. Finoman dolgozzuk össze. 160 Celsius fokra előmelegített sütőbe tolva tűpróbáig sütjük.
A krémhez először is lereszeljük a citromok héját. A porcukrot hozzászórva kézzel összedolgozzuk.(A kezünk úgyis citromos, teljesen mindegy már!) Hozzádobjuk  a tojásokat, a citromlé is mehet bele. Az egészet jó rendesen összemixeljük. Habverővel dolgozzunk! Vízgőz fölé téve besűrítjük. Kis türelem kell hozzá,de meglesz az. Félretéve hűlni hagyjuk. Mikor már nem forró, de melegnek azért meleg még, botmixerrel beledolgozzuk a felkockázott vajat. A tésztára való simítás előtt én hűtőben dermesztettem picit. Sőt, biztos ami biztos alapon kevés zselatinfixet is kevertem hozzá. A hűtőből kivéve rásimítottam a tésztára. A fehér csokit mikróban megolvasztottam, majd csíkokat rajzolgattam vele a süti tetejére. Ezzel kész is lett! Citromrajongók ki ne hagyják!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése