2012. szeptember 12., szerda

Ismét torta, megint csokis

Csokoládézabáló mivel is tuningolhatná fel kissé döcögősen induló blogját? Na ugye! Mondom én. Mirelitkerülők lapozzanak lejjebb, feljebb (bár minek, egyelőre ott még semmi nincs). Én szóltam.
A története egyszerű, meglátni és megszeretni. Rögtön tudtam, hogy ezt előbb vagy utóbb, de kiviteleznem kell. Na, nem a gránátalma miatt, de ezt már tudjátok:)  Szóval vártam az alkalomra. Aztán döntöttem, lányom születésnapján fogom kínálni a felnőttseregnek. (Kakaó, csoki a kétévesnél egyelőre még nem nagyon játszik, legalábbis nálunk. Mitől fosztom meg...) A recepten szinte semmit nem változtattam, csak elhagytam a gránátalmát, s azt MIRELIT (vááááá!!!!) málnával helyettesítettem, amiből a rétegek közé is juttattam. Egy hibát követtem el, 26 cm átmérőjű formában sütöttem a tésztát, így nem jutott elegendő krém a díszítéshez. Az élvezeti értékéből nem veszített, szerencsére. 

Durván csokis torta  (a Szépségtárról)

A tésztához:

30 dkg étcsokoládé  (minél nagyobb kakaótartalmú, annál jobb)
22 dkg vaj 
15 dkg barna cukor 
 5 tojás 
12 dkg liszt
 2 teáskanál sütőpor
 6 dkg kakaópor 
12 dkg darált mandula (szeletelt mandulát vettem, a robotgép aprítókéseivel estem neki)


A töltelékhez: 

1 csomag mirelit / 30 dkg friss málna
30 dkg étcsokoládé  (minél nagyobb kakaótartalmú, annál jobb)
4 dl tejszín 
1 evőkanál vaníliakivonat 
2 evőkanál rum 
csipet só

 
A csokit és a vajat gőz felett összeolvasztjuk, majd félretéve hűlni hagyjuk. A langyos masszához keverjük a cukrot (naná, hogy robotgéppel, kézi keverővel !), majd az egész tojásokat. Kis lépésben jöhet a sütőporral elkevert liszt, a kakaópor, végül a darált mandula. A masszát a vajjal kikent, lisztezett tortaformába öntjük, s a 160 Celsius fokra előmelegített sütőben megsütjük. Nem írok pontos sütésidőt, szepykénél 55-60 perc olvasható, az enyém 40 perc alatt sült kívánt állagúra (a szélesebb forma, laposabb tészta miatt,gondolom).  Mindenképpen végezzünk tűpróbát! Ahogy szepyke is írja, a széle már legyen megsülve, a belsejében még picit ragadjon tészta a hústűre. A kész tésztát a formában pihentetjük. (Magam este sütöttem, másnap reggel dolgoztam vele újra.)
A töltelék első lépéseként a fagyasztott málnát szobahőn hagyjuk felengedni, lecsepegtetni, hogy a felesleges folyadék ne a tésztát és a krémet áztassa majd. (Igen, ezért is érdemes nem mirelitet használni.) A díszítéshez meghagyhatunk pár fagyos málnát. Az étcsokit, a tejszínt és a sót gőz felett összeolvasztjuk, majd hűlni hagyjuk. Ha ezt kivártuk, a csokis-tejszínes keverékbe mehet a vaníliakivonat és a rum. Robotgéppel jó habosra verjük. A kettévágott torta alsó lapját megszórjuk bőven málnával, s rákenjük a töltelék felét, a maradékkal dekorálunk. Ráhelyezzük a másik lapot. Jöhet a díszítés. Próbáltam villával kócozni, de valóban kevésnek találtam hozzá a krémet, így nem lett annyira mutatós. A legvégén málnával szórtam meg. 
A tanulság tehát, hogy kisebb tortaformában süssük, dekoratívabb lesz az eredmény. Magasabbra is feljön így a tortánk, ami ugyancsak hozzátesz az esztétikai élményhez. 

Ha rám hallgattok, megsütitek. 60 deka beleapplikált csokicsoda, csak jó lehet!

(Vegyük észre, hogy a beindító posztok mennyire kompatibilisek a  háttér- és profilképpel  - egyelőre! :D Tiszta kezdő, le se tagadhatja a tulaj...)


2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet hozzá a málna!:) Örülök, hogy megsütötted, annak meg pláne, hogy ízlett!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jééé,első megjegyzés, ráadásul Tőled:)))) hogyne ízlett volna, ennyi étcsoki...... ránézésre tudtam, h a recepted isssteni lesz!!!!

      Törlés