2014. június 19., csütörtök

Még egy esély a cserinek : cseresznyelekvár

    Na, és a sütőben való lekvárfőzésnek. Anditól kaptam az ecettel való sütés tippjét (tavaly nyáron nem tudott meggyőzni), még télen lepróbáltam két zacskó fagyós szilvával és sikerült. Most is. A cseresznye pedig... Két éve meggyel tuningoltam fel a belőle készült dzsemet, most gondoltam, lesz majdnem á la natúr. Aztán csak beleszórtam még ezt-azt.




Fűszeres cseresznyelekvár (kb. 1 literre)

3 kiló már kimagozott cseresznye
8 evőkanál cukor/édesítő  (én xilittel sütöttem)
2 evőkanál ecet
1 nagy csipet szerecsendió
2 nagy csipet fahéj
1 teáskanál vaníliapor


  Az ecetet magasabb falú tepsibe öntöttem, a magozott cseresznyét ráterittem. Lassú tűzön, 120 fokon sütöttem 3,5 órát, majd rászórtam az édesítőt, s az utolsó másfél órában 150 fokra kapcsoltam a sütőt. Összesen tehát 5 órát sütöttem. Vigyázz, egyszer sem szabad megkeverni!!!! Még volt leve a cseresznyének, mikor kivettem a sütőből, de amint rászórtam a fűszereket, s még forrón krumplitörővel összenyomkodtam, hamar besűrűsödött. "Sterilizált" üvegekbe töltöttem, lezártam, 5 perce fejtetőre állítottam és azóta is dunsztban van a párnatartóban.

   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése