2014. június 26., csütörtök

Csokoládés-erdei gyümülcsös torta

   Egyik legrégebbi kedvencünk, mely általában több mascarponeval készül. (Nem is tudom, miért  nem szerepelt még a blogon.) Eme verzió a zuram szülinapi big desszertje, mely igazából nem is neki készült, hanem a vendégseregnek. 


Csokoládés erdei gyümülcsös torta

A piskótához:

10 tojás
30 dkg finomliszt
30 dkg cukor
6 evőkanál étolaj

A gyümölcsös réteghez:

5 dl tejszín
25 dkg mascarpone
25 dkg málna
25 dkg  áfonya (fagyóból is jöhetnek, ha nincs friss)
cukor ízlés szerint
1-fél zacskó instant zselatin

A csokoládés réteghez:

5 dl tejszín
25 dkg mascarpone
40 dkg étcsokoládé (némi kakaóval is csalhatunk, de csak ha muszáj)
1 mokkáskanál vaníliapor
cukor ízlés szerint
1 csipet só
fél zacskó instant zselatin

+ 1 kb.30 dkg-os málnadzsem


  Az egész piskótákból hatalmas tortalapot sütünk a szokásos MÓDSZER alapján. Ha nagyon púposra sül, a sütőből, majd a formából kihalászva megfordítva hűtjük ki!
  A két krémhez egyszerre vertem föl a tejszínt, tehát 1 litert. Vegyítettem a fél kiló mascarponeval. Rögtön 1 zacskó instant zselatint is hozzáadtam. A krém felét egy másik tálba öntöttem át (amelyikkel épp nem dolgozunk, hűtjük). Az egyik részhez szórtam a megmosott, lecsepegetett gyümölcsöket, persze néhány szemet meghagytam  dekorációnak. Porcukorral ízesítettem, közben kóstoltam. Dzsem megy a krém alá, számoljunk vele. Hűtőszekrénybe vele, dermedjen. Ha 1 óra elteltével is kissé folyós a krém, mehet bele még fél zacskó instant zselatin.
  A csokoládét vízgőz felett vagy mikróban megolvasztottam, hűlni hagytam. A visszahűlt csokit a maradék tejszínes krémhez kevertem a vaníliaporral és a sóval együtt. Nem ijedünk meg, ha darabos lesz picit, a hideg tejszín dermeszti majd kissé a csokoládénkat. Kóstolunk, ha kell, mehet bele porcukor.
  A tortalapot kettévágtam. Az alsó lapot megkentem a málnadzsem felével, ráhalmoztam a csokoládés krémet. Óvatosan ráhelyeztem a másik lapot, ismét dzsem jött, majd a gyümölcsös krém. Kentem-fentem, megszórtam a gyümölcsökkel és fogyasztásig hűtőszekrényben tároltam. Az elfuserált fotón úgy tűnik, sokkal több a gyümis krém, pedig csak én voltam ügyetlen krémfelvitel téren.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése