2014. május 28., szerda

Édes kenyérfelfújt

   Egy szülinap kenyérmaradványaiból. (Ha tudom, hogy fasírtban leszünk az ünnepelttel 1 hét múlva, de rendesen, eszembe nem jutott volna bulit varázsolni! Már szent a béke, szóval... :D )  Morgós hímneműnk csak mondta, mondta, mi lesz azzal a fel nem használt sok kenyérrel... Aztán elégedetten tömte magába a végeredményt (amit a szintén morgós nőnemű készített). Sosem mondtam, hogy a pasikat nem a hasukon keresztül lehet megfogni. Egy fél órára biztosan...


Édes kenyérfelfújt

8-10 szelet habkönnyű, szikkadt kenyér
1 nagyobb érett banán
2 evőkanál aszalt meggy (vagy bármilyen aszalt gyümülcs)
2 dl tej
2 dl tejszín
2 tojás
2-3 evőkanál cukor (vagy bármilyen más édesítő)
1 mokkáskanál vaníliapor (vagy 1 tasak vanliás cukor)
csipet só
2 evőkanál vaj
1 evőkanál méz

   Egy ovális jénait kikentem egy evőkanál vajjal. Belerétegeztem a héjától megfosztott kenyérszeleteket, ha kellett, kettészeltem, hogy mindenhova szépen jusson belőle. Beleszórtam a meggyet, a rétegek közé is dugtam ám. A banánkarikákkal szintén így jártam el. Az egész tojásokat, a vaníliát, a sót, valamint a cukrot felvertem a tejjel és a tejszínnel, s rögvest a gyümis kenyérre locsoltam. Picit megnyomkodtam az egészet, járja csak át mindenütt a folyadék. Fél órát állni hagytam. Rászórtam a maradék vajat, meglocsoltam a mézzel (ettől is lett szép aranybarna a teteje), s 200 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt készre sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése