2013. augusztus 2., péntek

Duplacsokis torta

   Lánykám születésnapjára. A blogkezdő recept után most csak duplán. A kedvenc mesefigurákat hanyagoltam, túl sok van belőlük, így az aktuális legkedvesebb kinti foglalatosság tárgya, a futóbicikli került a tortára dekorációként. A csokoládé evidens volt, Nőci imádja. Az már más téma, hogy alig evett belőle. Kész rejtély néha ez a gyerkőc...(Tegnap főzeléket kanalazott, vajbabból - legnagyobb meglepetésemre. Ezek után borsólevest kért. Kicsit sem lepődtem meg, ááá!!!) Fehér-és étcsokoládés krémmel töltöttem meg. Majd ' 40 fokban kevésbé volt értékelhető, mint másnap.


Duplacsokis torta

A tésztához:

5 tojás
15 dkg kristáylcukor
12 dkg őrölt mandula
3 dkg cukrozatlan kakaópor
3 evőkanál étolaj

A krémhez:

10 dkg fehér étcsokoládé
10 dkg étcsokoládé (min. 70 százalék kakaótartalmú)
250 dkg mascarpone
250 ml habtejszín
1-2 evőkanál cukor
fél mokkáskanál vaníliapor

A díszítéshez:

25 dkg mascarpone
25 dkg vaj
20 dkg porcukor
1 mokkáskanál vaníliapor
5 dkg olvasztott, zacskóba töltött étcsokoládé
Dr. Oetker íróka

   Először a tésztát készítettem el. Az 5 tojást jóóó habosra vertem a cukorral (8-12 perc, kinek milyen teljesítményű gép habverője van). Evőkanalanként adagoltam hozzá a kakaóval vegyített mandulát, majd az olajat. Sütőpapírral bélelt nagy tepsibe öntöttem. 180 fokosra előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. Míg sült, nekiveselkedtem a krémnek. A csokoládékat mikróban külön-külön megolvasztottam. Félretettem hűlni. A tejszínt habosra vertem, majd óvatosan hozzáadtam a mascarpone-t is. Elfeleztem, az egyik adagba ment az étcsoki, másikba a fehér csokoládé, alaposan elkeverve. Azonnal hűtőbe nyomtam mindkettőt.  A piskótából kb. 12 cm-es  köröket vágtam ki nagy bögre és kés segítségével. Következett a töltés. Lejjebb a kép róla. Nem úszta meg, hogy a kánikulában szét ne folyjon, de megmentettem! Hűtőszekrényben egy éjszakát hagytam pihenni, tehát a külső borítás (mascarpone+vaj+cukor+vaníliapor kikever) a dermedt tortára ment már. Már amennyire dermedt marad ilyenkor...Erre jött az íróka és a csoki.

 Itt pedig a Facebook-ra már feltöltött rejtélyes belső:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése