2012. december 19., szerda

Dió, lime, rum

Gyors bejegyzés szintén gyors, csúnya fotóval. (Dobozolás előtt a doboz tetején csücsülve, jaaaaj:D)  Diókedvelőknek. Azoknak, akiknek sejtelmük sincs még, mi lesz a karácsonyi desszert. És akik tudják, de bevállalják a 32 féle süti mellé tán ezt is. A fa alá is mehet nassimádóknak csinos dobozban.
Először nem kell linkelnem. Teljesen saját találmány. Az előző bonbon ihlette, de az ízesítést magam ötlöttem ki. (Agyaltam ám rajta eleget.)
Diós-lime-os bonbon

20 dkg dió (3-an törtük, köszi a segítségnek!)
20 dkg porcukor
1 lime reszelt héja
1 lime leve
1 evőkanál rum

20 dkg étcsokoládé
1 teáskanál étolaj
5 dkg fehér csokoládé
2 csepp étolaj

Nos, miért nem darált diót írtam... Jól meg kell azt pirítani, kérem szépen! Dió pici tepsire rá, be a sütőbe 180 Celsius fokon és jól megpirítjuk. Miután kihűlt,daráljuk. Hozzáadjuk a porcukrot, a lime héját, levét és a rumot is. Jól összedolgozzuk mindezt, s a hűtőbe toljuk, legalább fél órára. Az állaga nekem pont arra volt jó, hogy golyócskákat készítsek belőle. Rudat formázni ebből nem lehetett. Nos, kb. 2 cm átmérőjű golyók születtek. Ezeket a felolvasztott, étolajjal összekevert csokiba mártottam, majd villával kihalászva sütőpapírra mentek,s kaptak még egy kis fehér mintát. (Fehér csoki olvaszt, étolaj, picit hűl, nejlonzacsiba bele és lehet "rajzolni".) Dermedni hagyjuk. Könnyen lejönnek, nyugalooooom!!!!! Mignon-papíron várják sorsukat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése