2013. október 30., szerda

Vajas pogácsa mascarpone-val

   Sose fogom lemosni magamról ezt a kattanást. Igen, régóta tudjátok, hogy mascarpone meg én jó barátok vagyunk. De ennyire? Naná! Régóta őrizgetett fekete köményem is felhasználásra került. Csudifinom dolog! Aki kedveli a keleti ízeket, ne hagyja ki, légyszi', légyszi' (lányom után szabadon)!

Vajas pogácsa mascarpone-val (itt leltem rá)

40 dkg fehér tönkölyliszt
10 dkg teljes kiőrlésű tönykölyiszt
25 dkg vaj
25 dkg mascarpone
1 egész tojás
2 tojás sárgája
1 zacskó szárított élesztő (dr.Oetker)
1 dl tej
1 evőkanál só (Himalája, a sznob mindenemet!)

   Nem tököltem, mindent egy nagy tálba tettem és nagyon alaposan összegyúrtam. Kb. 20 percet pihentettem, majd fél centisre nyújtva elkezdtem hajtogatni. 1/3 rá, másik 1/3 megint rá. Téglalapot kell kapjunk. Nem hagyjuk így, rögtön hajtjuk rá az 1/3-át, majd a másik 1/3-át. Nos, négyzet alakzatunk lesz. (Ha nagyon vastag a dolog, kockának is nevezhetjük.)  Letakarva pihentettem. 15-20 perc elteltével megismételtem az egészet, nyújtás, hajtogatás, pihentetés. Majd újabb 15-20 után megint. Végül másfél centisre nyújtva fordított jageres pohárral estem neki (sajna üres volt...). Minden kiszúrás után lisztbe mártottam. Felvert tojásfehérjével kentem le őket, majd megszórtam fekete köménnyel és szezámmaggal. 200 fokra előmelegített sütőben sültek készre, kb. 15 perc alatt. Frissen az igazi, Manci 5-öt bevágott emígy!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése