2013. április 20., szombat

A túldíszítés :)

 Hosszabb kihagyás után életjelet adok magamról, mert úgy illik azt. Jövök kevés fotóval és linkkel, konkrét recept talán nem lesz. Fb-n már közzétettem egy ideje ezt a tortát.

 Az elkészítése nem bonyolult, na mindjárt el is árulom a fortélyát. Pontosabban beszéljen helyettem az internet.


  A krém narancsos-csokoládés, helyesbítve erősen kakaós, hogy az állag megmaradjon. Értem, szóval milyen állag :)  Egy mascarpone-s krémet készítettem, nagyjából 50 dkg vajból, 50 dkg mascarpone-ból és 40-45 dkg porcukorból (tőlük). Megfeleztem a krémet, az egyik részébe vagy 60-70g kakaó is belement (lehet több), némi rúdvaníliával felturbózva. A másik felébe 1,5 narancs héját reszeltem és csaltam egy picit, hogy a szín sokkoljon, tehát igénybe vettem némi narancssárga ételszínezéket. Jó, ha van kettő ugyanolyan nyomózsákunk, felváltva tudjuk applikálni a rózsákat. Nekem csak 3 különböző nyomóalkalmatosságom  van, ebből 1 a használható.Volt vele mit bíbelődnöm... Töltöttem, mostam, szárítottam, nem száradt, jaj istenem, hajam téptem, töltöttem, megint nem száradt, anyagveszteség... De a végén sikerült. A belseje? 1-1 réteg gyors narancslekvár (2-3 narancs cukorral, keményítővel összefőzve) és 1 réteg csokiganache (google :)  ), mindez 2x5 tojásos piskótába rejtve. Mégis lett recept!
  Nnnna, csókolom! (KisAtti után szabadon:) )




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése