2013. március 18., hétfő

Madeleine lime-mal

   Nem lettem francia desszertek függője. A véletlen műve csak, hogy e hónapban már másodszor kerül terítékre ilyen recept. Az igazsághoz tartozik, hogy bejegyzést sem készültem írni róla. A miértje? Proust ide vagy oda, nem alélt el tőle senki. Egyszerű lett, de a nagyszerűségét hiányoltam. (Kellett volna Proust hársfateája:) ) Aztán jött a tesóm, kinek nagyon-nagyon ízlett. Anyukámnak szintén. Mondtam, rendben, legyen. Járhat erre olyan, akinek megmozgatja majd a fantáziáját. Hogy az enyémet is birizgálta? Neeem, kérem, nem úgy volt az. Száz éve is talán, hogy van erre alkalmas sütőformám, az eredeti rendeltetését viszont soha nem használtam ki. (Csoki, aaaz már került bele!!!) Rendrakás közben  akadt a kezembe. Kerestem is rá receptet.



Madeleine lime-mal

15 dkg vaj
15 dkg fehér tönkölyliszt/ finom búzaliszt
pici só
3 tojás
15 dkg xilit/cukor
1,5 lime reszelt héja

 A vajat felolvasztottam, majd félretettem hűlni. Az egész tojásokat és a  cukrot kézi mixerrel vertem jó habosra. A lime héját a liszthez és a sóhoz kevertem, majd a tojásos habbal vegyítettem össze. A végén kevertem bele az olvadt, már kihűlt vajat. Kis időre betoltam a hűtőszekrénybe. 190 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt sütöttem készre. 24 madeleine lett belőle.

 Nem adom fel, lesz még próba. Csokis verziót is találtam!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése