2013. január 11., péntek

Csokis habcsóktorta

 Ó, jaj! Loptam. Megint. Amint megláttam Dolce Vita blogján, elraktároztam a fejemben, s őrizgettem a képet. Majdnem 1 évet ültem rajta. Fene tudja, miért vártam vele ennyit. Tény, hogy a Szilveszterhez és az Újévhez igazán méltó süti lett. Gyakorolnom kell még ezt a "pavlovásdit" (tudom, hogy ez konkrétan nem az, de olyasmi, no!), messze elmarad az eredetitől. A lapokat úgy kellett leimádkoznom a sütőpapírról, egy kárba is veszett. A lényeg, hogy nagyon finom. Éééés, van benne CSOKIII !!!!!!!


Csokoládés habcsóktorta
(majdnem dupla adag, kicsit bele is nyúltam a receptbe)

6 tojásfehérje (4 a fagyasztóból bújt elő)
30 dkg kristálycukor
10 dkg durvára őrölt mogyoró

20 dkg étcsokoládé
10 dkg vaj
2 dl tejszín

A sütőt előmelegítjük 150 fokon. Egy nagy tálat kikentem ecettel. (A hozzászólásokban írta valaki. Citromlé is jó! ) Beleöntjük a fehérjéket és a legmagasabb fokozaton habbá verjük a mixerrel. Akkor adtam hozzá a cukrot, mikor jó kemény volt már a tojáshab. Tovább dolgoztattam a gépet. Fényes, kemény habot kell kapnunk. Lazán belekeverjük a mogyorót, amiből keveset hagyunk a tetejére is. Négy kör alakú formát rajzolunk vele az olajjal/vajjal kikent sütőpapírra. Az egyikre rászórjuk a meghagyott mogyit. Miután betoltuk a tepsit, vegyük vissza a hőt 110 fokra. 60 perc, s kész lesz. (Egy nagy tepsin ebből a mennyiségből 2 kört lehet sütni. Külön süssük, meg ne próbáljuk egyszerre két tepsin, légkeverésnél! Lehet találgatni, mire föl az intés...)
A krémhez  a csokoládét, tejszínt és vajat összeolvasztjuk, ki gőz fölött, ki mikróban. Félretesszük kicsit hűlni. Miután a habcsóklapok is kihűltek (vagy meghűltek, ahogy lánykám mondja:) ), megkenjük a krémmel. Egy újabb kör hűtő ( igazság szerint terasz) után fogyasztottuk. Édes, nagyon, de ennyi belefér. Mindhármunknak nagyon ízlett, remélem a vendégeknek is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése