2013. február 25., hétfő

Kakaós tönkölysüti

 Tegnapról. Este improvizáltam, miután a híveim két napig tömték magukba az édességeket, én meg csak néztem ki a fejemből és melegebb éghajlatra küldtem gondolatban a világ összes nyalánkságát. Ja, nem fogyózom. (Lehet, hogy kellene? :P )  Egyelőre csak a répa- és nádcukrot kerülöm. A többi, ahogy már szóltam róla, próbálkozás.
 Szóval a süti. Feldobtam a keverőtálat a mérlegre, s jegyzeteltem. Ez sült ki belőle, úgy konkrétan is.

Kakaós tönkölysüti

20 dkg fehér tönkölyliszt
12 dkg xilit (nyírfacukor)
4 dkg mazsola
4 dkg dió, durvára törve
24 dkg natúr joghurt
3 dkg cukrozatlan kakaópor
10 dkg étolaj
2 teáskanál sütőpor

 Nem egy munkás dolog, a hozzávalókat jó alaposan összekevertem. Kézzel. Aki ettől ódzkodik, választhatja  a száraz és a nedves hozzávalók külön-külön vegyítését, majd az összekutyulást. (Ezzel véleményem szerint csak a mosogatnivalók számát növeljük feleslegesen. Minek azt?)  Sütőpapírral bélelt, kb. 25x20cm-es tepsibe öntöttem, s 180 fokra előmelegített sütőbe toltam. 30-35 perc alatt sült nálam készre. Tűpróbát mindenképp végezzünk!
 Hajaz a brownie-ra, de attól szárazabb azért. Tejeskávéval, teával jól csúszik. Búzaliszttel és hagyományos cukorral is működik szerintem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése